Reissuni ratoksi yritän kertoa jatkuvalla päivityksellä, miten matkani Utöstä Kolille yhden päivän aikana sujuu.

Illalla nousi melkein täysikuu Utön pikkukylän ylle. Sama kuu herätti minut vähän jälkeen neljän majapaikassani.

Eivor odotti satamassa. Lähdimme Utöstä klo 5.30 Nyt istun salongissa. Ravintola avautui juuri, joten aamukahville.

Lisää kuvia, kunhan matka edistyy ja valo lisääntyy...olemme siis menossa kohti Jurmoa.

Jurmosta haettiin lisää mantereelle matkaajia. Jurmon jälkeen nettiyhteys katkesi ja minä keskityin auringonnousun kuvaamiseen. Katsotaan saanko ladattua kuvia koneelle. Niitä on aika paljon ja minulla on vanha tietsikka mukana. Sen muistit ovat melko täynnä ja se raksuttaa hitaasti.

Auringon noustessa kuu saatteli

Kuuhullulle sallittakoon useampi kuva kuusta.

Lintumiehiä kameroineen ja kiikareineen tuli Utöstä ja Jurmosta.

Lautta saapui Pärnäsiin puoli kymmenen. Siellä odottelin reilut puoli tuntia bussia Turkuun. Bussi tuli Korppoosta lautalla, jota joutsenet joutuivat väistämämään.

Nauvosta Paraisiin liikennöi isompi lautta.

Matka Nauvosta Paraisten kautta Turkuun kaunista Saaristotietä kesti kaksi tuntia. Turussa siirryin linja-autoasemalta rautatieasemalle. Jouduin raahaamaan matkalaukkua ja kamerareppua noin puoli kilometriä. Turusta lähti IC-juna Hesaan klo 13.

Hesan rautatieasema on täydellinen vastakohta Utön kylän raitille. Minä olin jäänyt hitaan elämän  tunnelmiin ja meinasin myöhästyä Joensuun junasta. En ollut tajunnut, että lippunl lähtöaika olikin Pasilasta.  Nyt istun täpötäydessä junassa matkalla Joensuuhun välillä Kouvola Lappeenranta. Juna on aikataulussa. Kuvia en nyt voi ladata, koska on  niin ahdasta enkä niitä paljon ole ottanutkaan, koska tämä ympäristö ei oikein inspiroi.

Imatran kohdalla ilta-aurinko hehkutti vielä ruskaa. Saavuimme puoli kahdeksan Joensuuhun. Siellä minua odotti Kolin kimppataksi . Kotona olin yhdeksän maissa.

Seuraavana aamuna auringonhehkutusta kotirannassa Kolilla.